Kampania „Polska mówi #aaa!”, realizowana przez Polskie Towarzystwo Stomatologiczne, ma lokalnie inspirować do działania oraz integrować wszelkie podejmowanie inicjatywy.

Profilaktyka stomatologiczna jest banalnie prosta, polscy dentyści są fajni i mają nowoczesne kliniki. Przeglądy jamy ustnej – nawet w prywatnych gabinetach – są bardzo często bezpłatne, a szczoteczka, pasta, nić dentystyczna, płukanka i guma do żucia nie kosztują fortuny. A jednak zdrowie jamy ustnej traktowane jest często po macoszemu, co odbija się w fatalnych statystykach, szczególnie dotyczących próchnicy. W śniadaniowych pasmach w telewizji zawsze znajdzie się ważniejszy temat. Szkoda.

Kampania „Polska mówi #aaa” chce stawić czoła temu zjawisku. Spokojnie, zapewniamy, że nie będzie to walka z duchami stomatologicznymi ze słusznie minionej epoki. Odbiorcami kampanii mają być wszak również młodzi, którzy urodzili się już w czasach profesjonalnych gabinetów, wyposażonych w nowoczesne technologie, a jednak mający dziury w zębach wielkie jak ze Szczecina do Ustrzyk.

Kampania “Polska mówi #aaa!” ma za zadanie udowodnić, że o zęby warto dbać, że nie jest to skomplikowane i drogie (dużo tańsze niż leczenie poważnie zaniedbanej jamy ustnej). W tym roku dodatkowo kampania ma zwrócić uwagę na kwestię zdrowego odżywiania, szczególnie zachęcić do ograniczenia spożycia cukrów, zwłaszcza słodzonych napojów. To „zuooo” i wcale nie uśmiechamy się używając młodzieżowego slangu. Drugim tematem będzie profilaktyka nowotworów jamy ustnej. Niestety problem jest coraz poważniejszy, choć naprawdę nie trzeba wiele, aby uprzedzić chorobę.

Co będzie sukcesem kampanii? Na pewno będzie nim dotarcie z przekazami i wiadomościami do przedszkoli i szkół oraz – dalej – rodziców i opiekunów. Wierzymy, że rozpędzi to lawinę pomysłów i inicjatyw, które szybko zostaną zarejestrowane na mapie dostępnej na www.polskamowiaaa.pl. Sukcesem będzie zaangażowanie profesjonalistów – lekarzy i lekarzy dentystów, higienistek, dietetyków, onkologów czy diabetologów – kto ma przekazywać wiedzę, jak nie oni? Zwycięstwem będzie wreszcie zrozumienie idei kampanii i ŚDZJU przez przedstawicieli najwyższych władz państwowych. Każda mądra decyzja posłów czy senatorów będzie ogłoszona jako tryumf.

Jak włączyć się w kampanię "Polska mówi #aaa!" i obchody Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej?
Jeśli jesteś LEKARZEM DENTYSTĄ, LEKARZEM innej specjalności/HIGIENISTKĄ/PIELĘGNIARKĄ – zastanów się zanim zrobisz promocję na wybielanie czy bezpłatny przegląd. Z pewnością możesz zrobić więcej dla lokalnej społeczności. Zapytaj w pobliskim przedszkolu lub szkole, czy nie potrzebują lekcji o zdrowiu jamy ustnej, zadzwoń do znajomego dziennikarza, aby napisał tekst lub nakręcił wideo z twojego projektu, zaproś na przegląd sportowców z lokalnego klubu. Przekaż pacjentom niezbędne informacje o podstawowej profilaktyce zdrowia jamy ustnej, wręcz ulotki, zachęć do odwiedzenia www.polskamowiaaa.pl.
BĄDŹCIE KREATYWNI!

Kiedy zaczyna się Kampania?
Właściwie już się zaczęła, ale właściwe obchody – z przytupem – zaczniemy realizować na miesiąc przed 20 marca.

Co się wydarzy podczas Kampanii?
O tym z pewnością dowiecie się wkrótce. Szykujemy kilka niespodzianek i prawdziwych bomb!

Gdzie zgłosić swój projekt?
Wejdź na www.polskmowiaaa.pl, załóż bezpłatne konto i uzupełnij formularz opisując swoją inicjatywę. Dodaj zdjęcia, adres. Nie reklamuj – zachęcaj.

Czy mój projekt musi dotyczyć cukru lub profilaktyki onkologicznej?
Może, ale nie musi. Wprawdzie cukier i profilaktyka onkologiczna to dwa wiodące tematy tegorocznej kampanii, ale każdy przekaz zwracający uwagę na istotę zdrowia jamy ustnej będzie strzałem w „10”.

Czy mój projekt muszę realizować 20 marca?
Absolutnie nie. Możesz to zrobi tydzień wcześniej lub tydzień później, dowolnie – kiedy Ci pasuje.

W jaki sposób mogę zgłosić relację ze swojego projektu?
Wykorzystaj do tego wcześniej założone konto na www.polskamowiaaa.pl. Edytuj wpis, dodaj zdjęcia i wideo. Pochwal się linkiem w mediach społecznościowych.

Jak wykorzystać materiały edukacyjne Kampanii?
Wszystkie materiały dostępne na www.polskamowiaaa.pl są dostępne do swobodnego wykorzystania. Pliki graficzne w dużej większości przygotowane są w rozdzielczości drukarskiej, zatem po wydrukowaniu (amatorskim lub profesjonalnym) będą prezentować się znakomicie. Materiałów będzie przybywać z każdym dniem kampanii. Ciągle aktualny jest spot kampanii dostępny na YouTube.

Jak być na bieżąco z wydarzeniami Kampanii?
Najlepszym sposobem będzie polubienie oficjalnego profilu na Facebooku.

Jak krajowe obchody mają się do programu Światowej Federacji Dentystycznej?
Czerpiemy pewne wzorce, natomiast postawiliśmy na indywidualny przekaz. W każdym kraju członkowskim FDI występują inne problemy dotyczące opieki stomatologicznej. My w ramach światowego hasła “Say ahhh” postawiliśmy na cukier i onkologię.

W związku z wejściem w dniu 25 maja 2018 roku nowych przepisów w zakresie ochrony danych osobowych (RODO), chcemy poinformować Cię o kilku ważnych kwestiach dotyczących bezpieczeństwa przetwarzania Twoich danych osobowych. Prosimy abyś zapoznał się z informacją na temat Administratora danych osobowych, celu i zakresu przetwarzania danych oraz poznał swoje uprawnienia. W tym celu przygotowaliśmy dla Ciebie szczegółową informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
Wszelkie informacje znajdziesz tutaj.
Zachęcamy również do zapoznania się z naszą nową Polityką Prywatności.
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem iodo@elamed.pl

Zamknij