Ortodoncja w praktyce wydanie nr 1/2019

Szanowne Koleżanki i Szanowni Koledzy,
serdecznie witam na łamach noworocznego wydania „Ortodoncji w Praktyce”. Rok 2019 zapowiada się bardzo aktywnie, już teraz zapraszam wszystkich, którzy wybierają się na kolejną edycję targów Krakdent w Krakowie, do odwiedzenia stoiska naszej redakcji. „Ortodoncji w Praktyce” nie zabraknie także podczas International Dental Show w Kolonii, będziemy na bieżąco przekazywać informacje z wydarzenia na naszych stronach internetowych,
a szczegółowe podsumowanie będzie dostępne w wydaniu 2/2019.
Bieżące wydanie otwiera artykuł na temat zastosowania owocystatyny w celu poprawy stabilności miniimplantów. Kolejna praca poświęcona jest skuteczności zastosowania preparatu lidokainy z prylokainą w celu zminimalizowania
dyskomfortu wynikającego z założenia separatorów. Uwadze polecam także opracowanie wzbogacone o fotografie na temat recesji dziąsłowych oraz retainerów stałych. Wydanie zamyka fotorelacja opisująca ekspansję szczęki
z użyciem zmodyfikowanego aparatu Quad Helix w leczeniu izolowanego zgryzu krzyżowego.

Życzę ciekawej lektury
prof. dr hab. n. med. Joanna Antoszewska-Smith

Newsy z branży

TEMATY WYDANIA

Ocena wpływu zastosowania hydrożelowego preparatu owocystatyny na poprawę stabilności miniimplantów ortodontycznych umieszczanych w żuchwie – doniesienie wstępne

Celem pracy było ustalenie wpływu owocystatyny na stabilność miniimplantów (TISAD) w żuchwie, coraz częściej stosowanych jako metoda wzmacniania zakotwienia u pacjentów dorosłych.

Wpływ miejscowego znieczulenia lidokainą z prylokainą na ból i dyskomfort związany z założeniem elastomerowego separatora ortodontycznego

Celem niniejszej pracy było zbadanie wpływu miejscowego znieczulenia lidokainą z prylokainą na ból i dyskomfort związany z założeniem elastomerowych separatorów ortodontycznych.

Ryzyko występowania i metody leczenia recesji dziąsłowych u pacjentów leczonych ortodontycznie

Celem pracy jest przedstawienie, na podstawie przeglądu piśmiennictwa, współczesnych poglądów na przyczyny i czynniki ryzyka występowania recesji dziąsłowych u pacjentów leczonych aparatami ortodontycznymi oraz możliwości leczenia tego powikłania.

Odległe wyniki retainerów klejonych metodą pośrednią. Doświadczenia własne

W pracy zostaną przedstawione odległe wyniki uzyskane ze stosowania retainerów stałych klejonych metodą pośrednią.

Asymetryczna ekspansja szczęki z użyciem zmodyfikowanego aparatu Quad Helix w leczeniu izolowanego zgryzu krzyżowego

Jednostronny zgryz krzyżowy tylny często obejmuje tylko jeden ząb, przeważnie pierwszy ząb trzonowy górny; w takich przypadkach uzyskanie asymetrycznego ruchu zęba trzonowego nigdy nie jest łatwe, dlatego, aby uniknąć nadmiernej ekspansji łuku szczęki, konieczne jest odpowiednie zaprojektowanie aparatu ortodontycznego wraz z zakotwieniem.

PIŚMIENNICTWO

Piśmiennictwo