Akcja „pierwsza wizyta” ma pomóc dziecku przyzwyczaić się do regularnych wizyt w gabinecie dentystycznym. Poprzez zabawę pokazuje dziecku, że wizyta u dentysty może być czymś zabawnym i nie musi wiązać się z bólem.

Pomóż dziecku cieszyć się pięknym i zdrowym uśmiechem przez długie lata. Pamiętaj, że lakowanie trwale zabezpiecza zęby przed próchnicą. Mleczne zęby, gdy są chore, bolą tak samo, jak stałe, a sam proces próchniczy przebiega w nich znacznie szybciej. Zepsute zęby mleczne stają się także źródłem próchnicy dla wyrzynających się zębów stałych. Możesz ustrzec swojego malucha przed bólem borowania. Wystarczą tylko dobre chęci.

Dobry dentysta to skarb. Na pierwsze spotkanie warto wybrać się nawet dwulatkiem. Dla ciekawskiego malucha wizyta w gabinecie jest emocjonującą przygodą; oglądanie zębów nie boli, a nowe otoczenie i nieznane przyrządy z pewnością zainteresują dziecko. Cierpliwa i uśmiechnięta Pani lub Pan Doktor pozostanie więc miłym wspomnieniem, a każda następna wizyta nie wzbudzi negatywnych skojarzeń.

Przed wizytą wprowadź swoją pociechę do świata gabinetu dentystycznego w sposób, jaki lubi.
Pozwól mu poznać sympatycznego Pana Dziobaka, śmieszną Dmuchawkę i roztargnionego Pana Lampka.

Pokaż dziecku grę, która zapozna je narzędziami dentystycznymi oraz z przebiegiem czekającej go wizyty.

Możesz poczytać porady dla rodzica, co robić przed, w trakcie, a także po wizycie u dentysty, żeby wizyta ta była miłym wspomnieniem. Później wybierz jeden z gabinetów przyjaznych Twojemu dziecku. Tam znajdziesz stomatologów, którzy poprowadzą wizytę zgodnie ze scenariuszem gry.

Na koniec pozwól dziecku wybrać kolor tęczy – tj. zalakuj ząbki, co uchroni je przed bólem borowania na długie lata. Więcej informacji o lakowaniu znajdziesz na stronie: www.lakowanie.pl

Praktyczne porady jak przygotować swoją pociechę do pierwszej wizyty znajdziesz tutaj.

Aby zapoznać się z akcją "Pierwsza wizyta" - odwiedź stronę www.pierwszawizyta.pl